Чи варто працювати на себе? Три реальні історії і головні помилки

Чи варто працювати на себе? Три реальні історії і головні помилки

Карєра
23.02.2019
Думаєш про те, щоб кинути роботу в офісі? Але ж часто дівчата, у яких є свій бізнес, мріють бути на твоєму місці! ViWa.com.ua розповідає про виворіт «вільного» життя і розбирає помилки дівчат з експертом.

Яна, 36 років


Чим я тільки не займалася в житті: розносила передвиборчі газети по поштових скриньках, була педагогом з малювання, нянею трирічної дитини, офіціанткою в спортбарі, «телефонною панянкою» в колл-центрі... Мене завжди приваблював вільний графік і можливість займатися чимось ще, крім роботи. І в якийсь момент я подумала: якщо мені так подобається різноманітність, може, спробувати заробляти на цьому самій?
Вдалося зібрати невелику суму в якості стартового капіталу і майже одночасно у мене з'явилися маленький секонд-хенд, власна художня студія і гілка на батьківському форумі, де я вела спільні закупівлі. В одному я не помилилася: в моєму житті не залишилося місця нудьзі, спокою, а заодно і вільному часу.

Виявилося, що без помічників не можна, навіть якщо ти дуже активна і розторопна. А потім я зіткнулася з тим, що помічники іноді хворіють, не виходять на роботу без причини і просять вчасно видавати зарплату, навіть якщо саме в цей день тобі довелося перевести з рахунку все до копійки, щоб оплатити нову партію товару або матеріалів для майстер-класів.

Я людина творча, тому з бухгалтерією швидко настав жах: я не завжди розуміла, з якого бізнесу беру гроші і на що вони йдуть. Я очікувала невеликого, але стабільного доходу, а отримала якесь нескінченне жонглювання сумами, прохання про відстрочку платежів, нереалізований товар і ще мільйон проблем, про які й гадки не мала, уявляючи себе «діловою жінкою, власницею кількох бізнесів».

Десь недавно прочитала фразу «Не плутайте бізнес з самозайнятим». Здається, адресована вона була таким же ентузіастам, як я.

Поради експерта:
Вести відразу кілька бізнесів іноді не під силу навіть досвідченим підприємцям, що вже говорити про новачків. Їм буде дуже складно навіть в тому випадку, якщо у нього невичерпний запас оптимізму і засобів. Якщо ж з фінансами не так райдужно, як того вимагає справа, то вся затія з бізнесом, як вірно помітила Яна, перетворюється в нескінченне жонглювання. Героїні потрібно якомога швидше проаналізувати, куди йдуть гроші і звідки вони приходять. Для цього їй краще скористатися допомогою професіонала або хоча б людини, яка добре ладнає з цифрами, важливо, щоб вона їй довіряла. Як тільки картина проясниться, всі сили краще кинути на розвиток самого прибуткового напрямку, а решта поставити на паузу, поки справа не дійшла до вигоряння.


Віка, 33 роки


У 20 років я була такою амбітною «блондинкою», прямо як з журналу про бізнес. Прийшла на маленьку посаду, намагалася частіше потрапляти керівництву на очі з діловими пропозиціями. Потім отримала підвищення, стала фінансовим директором, поїхала до головного офісу компанії в столицю. До 30 років у мене було все - відмінна зарплата, хороша, хоч і знімна, квартира, коханий чоловік. А ще - жахлива втома: навіть у відпустку я брала ноутбук і працювала.

Бачачи мій стан, мій чоловік запропонував ідеальний варіант: ми повертаємося в наше рідне місто, я беру паузу і пару років відпочиваю, займаючись, чим хочу. Зароблених грошей вистачало, щоб зняти невеликий офіс: мені дуже хотілося спробувати себе в ролі коуча для жінок, які мріють бути успішними. Пройшла курси, склала бізнес-план, розробила програму - від недорогої вступної консультації до повного супроводу на шляху до мети, запропонувала кільком знайомим безкоштовний сеанс в обмін на відгук в Мережі.

Отримала перших клієнток, стала проводити вебінари - здавалося, все пішло відмінно! В офісі постійно були клієнтки, які швидко переходили в розряд подруг і забігали просто поговорити, попити чаю і запитати поради. Але цифри в кінці місяця вперто не бажали сходитися з тими, що були в бізнес-плані.

Через рік я зрозуміла: хоч сарафанне радіо працювало, люди приходили, але рідко хто повертався за дорожчою консультацією. Довелося переступити через себе і зізнатися бойфренду, що бізнес йде зовсім не гладко, навіть на оренду грошей не вистачає.

Домовилися почекати ще три місяці, але що робити, я не знаю - може, кинути все і повернутися на роботу?

Поради експерта:
Починаючи свою справу, люди часто вибирають то, що цікаво їм самим, не завжди правильно оцінюючи, наскільки це потрібно ринку. Якщо місто невелике і люди в ньому не дуже багаті, попиту на послуги типу коучингу може і не бути - чи він є, просто не у тій аудиторії, з якою Віка намагається працювати. Можна порадити їй пошукати клієнтів в бізнес-спільнотах, на різних конференціях для керівників, тим більше, що попередній досвід цілком дозволяє нашій героїні повернутися в це коло. Необхідно дотримуватися золотого правила: розділяти дружбу і гроші. Які б теплі відносини у тебе не складалися з клієнтками, не забувай собі нагадувати, що час, проведений в ділових бесідах в твоєму офісі, вважається консультацією і оплачується по прайсу!

Ірина, 42 роки


Моя історія схожа на ті, що люблять розповідати «успішні матусі», які продають тренінги «ВКонтакте».

Я сиділа в декреті з другою дитиною, старший ходив в 3 клас, на підхваті були бабусі - вільного часу вистачало, хотілося ще і грошей. Вирішила зробити сайт (чоловік допоміг), виклала свої рецепти: ми з мамою і бабусею збирали їх багато років. І потрапила в тренд! Тоді кулінарні сайти були на піку популярності, я отримала десятки тисяч відвідувачів і пропозиції розмістити рекламу. Зараз у мене три сайти: з рецептами, про рукоділля і про прання - багато хто шукає в пошукових системах, як правильно випрати пуховик або боксерські рукавички.

У погані місяці я все роблю сама, в хороші - наймаю помічників, але все одно постійно сиджу за комп'ютером. Син жартує: «Вранці мене проводжає мамина спина, ввечері вона ж зустрічає», з чоловіком лаємося через це, а недавно він сказав, що краще б я ходила в офіс з 9 до 6 і залишалася дружиною і матір'ю, а не придатком до ноутбуку. Він правий?

Поради експерта:
Зберігати рівновагу між сім'єю і власною справою - завдання складне. Удвічі важко, коли мова йде про бізнес, який цілком тримається на власнику. Щоб зрозуміти, чи правий чоловік, наполягаючи на поверненні в офіс, спочатку оціни свої ресурси - може, є можливість найняти постійного редактора або контент-менеджера, якому можна передати всю «ручну» роботу? Якщо з'ясується, що зарплата помічника «з'їсть» велику частину твого доходу, то овчинка справді не варта вичинки. Однозначну плюс у всій цій історії - ти придбала цінний досвід і необов'язково повертатися на свою колишню роботу: ти можеш залишитися в цікавій тобі сфері, пов'язаної з Інтернетом, просто працювати не на себе, а «на дядю» і отримувати стабільний дохід, перерозподіливши при цьому час на користь сім'ї.
Думки наших читачок (0)
Залишити свою думку
Прокоментувати
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив
Бізнес в декреті: плюси і мінуси
Працювати в декреті або навіть організувати власний бізнес під час догляду за дитиною - на перший погляд, вкрай проблематично. А як насправді?
Топ-10 помилок, які ти можеш допустити на співбесіді
Всі ми допускаємо помилки. На жаль, одні нам обходяться дорожче, ніж інші. Мова про «проколи» на співбесіді. Особливо, якщо на кону «робота мрії»...
5 симптомів професійного вигорання: як заново розпалити в собі ентузіазм
Спочатку ти працюєш багато і з задоволенням. Потім з'являється втома, слідом за нею - негатив на адресу клієнтів, колег і начальства. Ти втрачаєш інтерес, накопичується
5 головних звичок бідних людей
Хочеш дізнатися, чим багаті відрізняються від бідних? Звичайно ж, мисленням!