Нейронні зв'язки мозку в розвитку малюка: наука і практика

Нейронні зв'язки мозку в розвитку малюка: наука і практика

Діти
16.02.2019
У перші роки життя дитини мозок активно нарощує ці зв'язки. Навіщо вони потрібні, як впливають на майбутній розвиток крихти і що робити, якщо розвиватися не виходить? Всі відповіді шукай на ViWa.com.ua.

Багато батьків, вибираючи методики виховання і розвитку малюка, прагнуть спиратися на наукові знання. Особливо довіряють нейронауці: є думка, що здібності дитини залежать від розвитку нейронних зв'язків в його мозку.

Багато хто бачив картинки, які наочно показують, що в дитинстві мозок людини активно нарощує нейронні зв'язки. Простіше кажучи, клітини, які проводять сигнали в мозку, ростуть і розгалужуються як величезний і дуже важкопрохідний ліс. Чим більше цих самих зв'язків, тим більше самих різних операцій здатний обробляти мозок. А значить, здатності людини ростуть. З початком статевого дозрівання процес зростання нейронної мережі сповільнюється - саме тому багато хто вважає, що дитину потрібно навчати якомога раніше (потім може стати пізно).

Що підтверджено наукою?


Дійсно, найбільш активне зростання нейронної мережі і формування зв'язків відбувається у маленьких дітей. Вони пізнають і засвоюють нове в значно більших обсягах, ніж дорослі.

Розвиток нейронної мережі, тобто навчання, йде максимально активно на позитивних емоціях. Тобто радість корисна для розвитку мозку! А ось негативні емоції або нудьга розвитку не сприяють: щось засвоїться, але обсяг буде маленький, а процес буде йти повільно.

Можливості для розвитку кожного малюка обумовлені масою причин: від закладених особливостей організму до стану здоров'я в перші роки життя. Незважаючи на те, що вченим відомо, яка ділянка мозку за яку функцію відповідає, система працює набагато складніше. Нейросітка може пропускати сигнал в обхід ураженої ділянки і активувати «посольства» в інших зонах головного мозку при необхідності.

Інтелект (як здатність оперувати абстрактними поняттями) - зовсім не пріоритет першого року розвитку. Інтелект розвивається, коли малюк освоює світ за допомогою органів почуттів.
Будь-які дії, які здаються нам простими, насправді дуже складні і задіють масу різних відділів головного мозку. Дитина простягнула руку і взяла іграшку? Це потім він буде робити це автоматично, а в процесі навчання його мозок виконав величезну роботу: від отримання зорових сигналів і їх аналізу до включення вольового імпульсу, координації моторних рухів, аналізу тактильних відчуттів і сплеску радості від успіху.

Що на практиці?


Батькам, які хочуть стимулювати розвиток мозку своєї дитини важливо пам'ятати про емоції і різноманітності сигналів.

  1. У розвиток малюка дуже важливі щирі позитивні емоції! Найсильніші позитивні стимули діти отримують від позитивного контакту з близькими людьми - саме тому радісний і спокійний малюк чудово розвивається, якщо з ним нічим спеціально не займатися. Спілкування, тілесний контакт, розмови, пісеньки - потужні розвиваючі інструменти!

  2. Різноманітність сигналів - це тілесні відчуття, звичні і незвичайні звуки, візуальні образи, смаки. Дитина, якого навчають по якійсь певній методиці за допомогою посібників просто автоматизує вузькі навички. У той же час малюк, який повзає по всій квартирі і експериментує з предметами, отримує набагато більше.

  3. Дітки дуже люблять добиватися успіху - це потужний розвиваючий поштовх. Важливо давати їм можливість ставити власні цілі і досягати їх. Дорослим потрібно помічати ці цілі, але будь уважна - мова йде про прості маніпуляції з предметами і банальні рухи. Намагайся не припиняти ініціативу малюка, якщо вона не несе загрози його життю, і радіти тому, чого щиро радіє він.

Коли не виходить


Нормативи фізичної та психоемоційного розвитку - це не навчальна програма, по якій ми виставляємо «залік» або «незалік» своїй дитині. Це всього лише орієнтири, які допомагають нам зрозуміти, що малюкові може бути потрібна допомога.
Свобода вибору дитини - запорука вибудовування нейронних зв'язків, ідеальних для того мозку, яким дитину обдарувала природа.

Методики раннього розвитку працюють тільки в тому випадку, якщо вони органічно вплітаються в комфортне і радісне природне життя. Однак іноді дитина може сама не справлятися. Як це розуміти?

Пам'ятай, що саме фізичний розвиток на першому році життя показує нам, як мозок малюка справляється зі своїми завданнями - на нього можна впливати через тіло.

Лікар індивідуально підбере масаж і спеціальну фізкультуру по поведінці малюка. Завдання спеціаліста - не навчити дитину сидіти або стояти вчасно, а активізувати його мозок, підштовхнути його до самостійного розвитку, до вибудовування тих самих нейронних зв'язків.
Думки наших читачок (0)
Залишити свою думку
Прокоментувати
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив
Як розслабитися, якщо у тебе маленька дитина?
Багато мам думають, що це неможливо. Але даремно - ViWa.com.ua показує, що все реально і дає кілька простих порад, які допоможуть тобі і малюкові стати спокійніше.
Найскладніший звук: як навчити дитину вимовляти букву «Р»
Твоїй увазі - нескладні комплекси вправ, які підходять для домашніх занять з малюком, а також огляд причин і можливих способів вирішення проблеми.
Чому застуду у дитини потрібно лікувати швидко?
Всі діти хворіють - це їх спосіб знайомства із зовнішнім світом і адаптації до нього. Симптоми захворювання переслідують дітей постійно, і батьки перестають звертати на
Як навчити дитину читати швидко і правильно
Вчимо правильному читанню дітей-дошкільнят, учнів першого і другого класу, а також дітей більш старшого віку.
5 міфів про дітей, які заважають жити щасливо
Нав'язані суспільством стереотипи про виховання дітей не завжди виявляються правдою.
7 фраз, які говорять своїм дітям всі хороші мами
Ми вибрали найпотрібніші фрази, які важливо чути кожній дитині.